Dag 10. - Något som får mig att börja gråta.

3 saker !
Det som får mig att börja gråta är när jag tänker på morfar, och att han är död. Detta är det jag skrev när jag gick i 3:an:
Jag var i skolan allt var bra. Sen kom pappa och skulle hämta mig. Och då sa han: "Morfar åkte in med ambulanse till sjukhuset idag." VAA! =( Svarade jag! Så här hände det:
Morfar och Mormor var ute och plocka löv. Och då skulle mormor gå och hämta stora säckar man lägger löven i. Och då när mormor vände sig om då såg hon att morfar ligger på gräsmattan. Mormor sprang fram till honom och försökte få kontakt med honom. Men fick inte det. Mormor skrek och skrek. Då kom det en dam och en hund som gick förbi. Och mormor sa att hon behöver hjälp! Då ringde damen tillambulance och mormor satt vid morfar för att få kontakt. Då när ambulancen kom så åkte den till sjukan med morfar. Efter det ringde mormor mamma, och mormor var helt upprörd. Då åkte mamma till sjukan oxå. Och då skulle morfar ligga sövd, För att sjuksköterskerna skulle typ lägga in ett till hjärta. Och på kvällen fick mormor sova över hos oss 1 natt. Och några dagar efter så var jag i skolan igen. Och när pappa kom för att hämta mig igen så sa han: " Morfar har dött nu " Nej!=( Svarade jag. Jag blev ledsen! Men jag grät inte. Men jag var ledsen inom mig. Nu orkar eller vill jag inte skriva mer om händelsen men jag vill säga 4 ord till, här kommer dom: Vila i frid morfar <3

Detta handlar om en man som var väldigt snäll och rar. Han hette Lennart. Han var glad och rolig och pigg. Han var väldigt fixig av sig oxå och han var alltid hjälpsam för mormor, och mycket mera. Allting var bra och glatt när du var här i världen hos oss. Men en dag när du lämnade oss Morfar, Blev allt en sorg. Och trist. Du som var och är den första i släkten som har dött. Och alla i släkten saknar ju dig. Och hos mormor är det ensamt utan dig, Och hon kan ju inte klara sig utan dig. Mormor har ju inte ens kör kort. Och det hade du. Du hade mycket, morfar. Mycket som var bra. Jag glömmer dig aldrig, Morfar<3

HÄR ÄR EN DIKT TILL DIG MORFAR.

Mina ögon kan tindra
Mina läppar kan le
Men sorgen i mitt hjärta
Kan ingen se.
-

Nästa grej jag börjar gråta av är när kompisar sviker en eller att man känner sig som luft när andra ignorerar en, gråter kanske inte utanpå men inuti.. ah.. det är väl det.. och när man gör illa sig såklart. :P<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥ Ditt finfina namn här:
Kom ihåg mig?

♥ Din Emejl här: ( bara lilla jag som ser;) )

♥ Din blogg här (om du har en ;)):

♥ VAD VILL DU MEJ :'D Skriv från ditt hjärta här tihhi:

Tack fino och välkommen tillbaks ;)♥
RSS 2.0